Plakater til Frederiksborg Kammerkor I (-2013)
Design af plakater til kammerkorets koncerter. Plakaterne spænder over mange forskellige stilarter som afspejler de forskellige stilarter i musikken.
<< Plakat til Carmina Burana af Carl Orff. Denne koncertudgave er med to flygler, hvilket har inspireret udformningen.
Teksterne i værket er uddrag af Carmina Burana, den mest omfattende samling af middelalderlig verdslig lyrik der findes. Både farver og de gotiske uncialer er valgt for at associere netop til stiltræk i middelalderens kalkmalerier og håndskrevne tekster.
< Plakat til korets jubilæumskoncert 2013, hvor koret blev 40 år.
Repertoiret var ambitiøst med 4 store, velkendte klassiske motetter.
Skriftvalget blev derfor en klassisk font (Bodoni) og farvevalget rødt og guld for hhv. det festlige og det uforgængelige og gedigne …
<< Plakat til koncert med korsange/-værker fra Nord- og Sydamerica. Tekster med lidenskabeligt indhold af både verdslig og religiøs karakter kaldte på et dramatisk farvevalg: rødt, pink og sort.
< Plakat til Puccinis Messa di Gloria, et af komponistens få religiøse værker, uropført i 1880. Plakaten har fået en engel i art nuveau-stil som signatur, dels som reference til indholdet, men også som reference til den periode, hvor Puccini skrev sine store kendte værker, hvori dele af messen genbruges.
<< Carl Nielsens Fynsk Forår er en kærlighedserklæring til det spirende om foråret: fra æbleblomster til forelskelse. Plakater vil i motiv og farvevalg fange det lyse og lette …
< Brahms’s Ein Deutsches Requiem er en dødsmesse, men – utypisk for sin tid – på komponistens modersmål, tysk, og ikke som vanligt på latin. Teksterne er udpluk fra evangelierne, og følgende har inspireret designet:
For alle mennesker er som græs, al deres herlighed som markens blomster.
Græsset tørrer ind, blomsterne falder. (1. Pet. 24)